Airfix Mc Donnell Douglas Phantom FG.1 1:72 A06016

Neohodnoceno
 
  • 1 z 10
 

Plastikový model letadla ke slepení

Dostupnost Skladem (1 ks)
Cena 453,72 Kč bez DPH
549 Kč    
Kód produktu A06016
Značka AIRFIX
Kategorie LETADLA
 

Airfix Mc Donnell Douglas Phantom FG.1 1:72 A06016

Stavebnice obsahuje nenabarvený a nesložený plastikový model, který je třeba nejprve slepit, nabarvit a nanést obtisky.

Lepidlo, barvičky, štětce a další příslušenství nejsou součástí stavebnice. Je ale možné, si vše dokoupit zvlášť v našem eshopu (viz související produkty níže).


Model letadla ke slepení. Velikost: 1:72; 24,4 cm. Balení obsahuje: 162 dílků ke slepení.

Informace o originálu:
Pokud hovoříme o letadlech, která operovala z palub britských letadlových lodí, není pochyb, že McDonnell Douglas Phantom FG.1 byl tím nejpůsobivějším z nich. Tento stroj byl zakoupen, aby nahradil Sea Vixen v roli ochránce námořních flotil do každého počasí. Jednalo se o největší a nejtěžší letoun, který kdy na britských lodích sloužil, a bylo potřeba zvláštní sorty pilotů, aby s ním dokázali létat. Jako jedno z nejúspěšnějších proudových letadel všech dob čekala American McDonnell Douglas F-4 Phantom služba u řady zámořských leteckých složek, jedním z nejdůležitějších uživatelů však byla Británie. Královské námořnictvo ho původně nakoupilo jako moderní náhradu za své dosavadní letouny De Havilland Sea Vixen. Phantomy tak u námořního letectva sloužily primárně jako obrana flotil pro jakékoliv počasí s druhotnou specializací na přepadové útoky. Na tyto námořní tryskáče s označením Phantom FG.1 byl skutečně velkolepý pohled, jednalo se o jedny z nejatraktivnějších letadel, která kdy u britské armády sloužila. Aby mohly být tyto obrovské stroje využívány i na palubě relativně malé HMS Ark Royal, byla potřeba řada zásadních úprav jak na Phantomech samotných, tak i na letadlové lodi – a také byla potřeba opravdová elita mezi britskými piloty proudových letadel, kteří by s těmito stroji dokázali úspěšně létat.
Pohled na Royal Navy Phantom, jak se připravuje ke startu z paluby HMS Ark Royal, musel být skutečně úžasný. Se dvěma motory Rolls-Royce Spey s forsáží v plném chodu a předním kolem hydraulicky vysunutým do maximální výšky se muselo jednat skutečně o ty nejikoničtější obrazy ze všech britských námořních letadel, které uchvacovaly spousty nadšenců po celá léta. Když byla nakonec HMS Ark Royal stažena v roce 1978 ze služby, všechny námořní Phantomy přešly k operacím RAF, pořád však uměly jasně ukázat své námořní dědictví.

Z dlouhé řady letadel, která sloužila u britského námořního letectva za celých 93 let jeho existence, je McDonnell Douglas Phantom FG.1 bezpochyby tím nejpůsobivějším. Obrázky z okamžiků, kdy se tento obří stroj připravoval na palubě HMS Ark Royal ke startu, jsou stejně ikonické jako krásné – a to je přeci fantastická inspirace pro každého modeláře.

I když je Phantom zcela jasně jedním z nejúspěšnějších proudových letadel všech dob a sloužil u celé řady leteckých složek po celém světě, patřily FG.1 britského námořního letectva k těm nejvýraznějším a byly pravděpodobně také ty nejatraktivnější ze všech 5 200 vyrobených Phantomů.

Barevné schéma (Potřebné barvy): 
A - McDonnell Douglas Phantom, FG.1, No.892 Naval Air Squadron, HMS Ark Royal, November 1978 - 11, 30, 33, 53, 56, 60, 66, 74, 85, 123, 130, 140, 159, 165, 174, 196
B - McDonnell Douglas Phantom, FG.1, No. 767 Naval Air Squadron, Royal Naval Air Station Yeovilton, Somerset, England, 1971 - 11, 30, 33, 53, 60, 66, 74, 85, 123, 130, 140, 159, 165, 174, 196
C - McDonnell Douglas Phantom, Naval Air Support Unit, Royal Naval Air Station Yeovilton, Somerset, England, 1969 - 11, 30, 33, 53, 56, 60, 66, 74, 85, 123, 130, 140, 159, 165, 174, 196

Detaily modelu:
Měřítko: 1:72
Počet dílů: 162
Délka: 244 mm
Rozpětí křídel: 162 mm
Obtížnost: 3
Body Flying Hours: 2

Doporučeno pro děti od 8 let. 

Upozornění: Nebezpečí udušení! Výrobek obsahuje malé části. NEVHODNÉ PRO DĚTI DO 3 LET! 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.